PamPam ♔

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Att bry sig om.

Av Juulia Jansson - 29 mars 2011 16:27

Att tycka om eller bry sig om någon annan är en stor sak att göra.

Att orka tycka om eller att bry sig om någon kan ta mycket energi om man inte får något tillbaka.

Men om man verkligen tycker om eller bryr sig om rätt person kan det ge så mycket kärlek, omtanke, värme tillbaka.

På något sätt känner man sig speciell när man vet att någon bryr sig om en.


Men att tycka om eller bry sig om någon som man inte vill förlora på något sett, kan vara jobbigt och svårt.

Att veta att man lätt kan förlora den man bryr sig om gör att man bryr sig lite extra.

Den där lilla extra biten blir som en liten bit av hjärtat som får dig att tycka om den där personen.


Om den där personen endå försvinner,

gör det extra ont och svårare att glömma bort det.

Det viktiga då är att komma ihåg att det alltid finns dem som bryr sig om dig, och finns där för dig när du behöver deras tröst och stöd.

Men det är då man också kan se dem som man verkligen ska lägga energien på att tycka om och bry sig om.


När jag var liten fick jag lära mig att bry mig om alla runt omkring mig.

Att alla som är snälla, skulle man bry sig om och leka med.

De som inte var snälla, skulle man inte bry sig om och framför allt inte tycka om.

Då blev det så fel, att ge så mycket men aldrig få något tillbaka.


Men sedan hände något. 

Man skulle längre inte vara med dem man bara tyckte om och brydde sig om.

Nu skulle man vara med dem som hade hög status, dem som alla såg upp till.

För det var dem som alla andra ville vara med.

Men efter ett tag förstog jag, det var det här som fick mig att tappa lusten att bry sig om dem man verkligen tyckte om.

Det var inte de här människorna som fick mig att skratta, inte på riktigt.


Det var det som fick mig att ta en risk.

lämna allt det dåliga och börja om, en ny start.

På nytt fick jag lära mig att bry mig om och tycka om dem som verkligen ville mitt bästa.

Det var också dem som fick mig att må allra bäst.<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juulia Jansson - 30 augusti 2012 07:59

Igår fick jag värsta foto choken! Så jag och lilla syster gick ut och fota i kanske 5 minuter... för sen skulle hon på träning och jag satte mig ner och redigerade bilderna! Dock är alla redigerade bilder på min mac eftersom det är där jag har ...

Av Juulia Jansson - 28 augusti 2012 17:06


Förlåt att jag inte har bloggat på hela sommaren!har gjort så mycket och mitt liv är så underbart just nu! har dessutom börjat gymnasiet på JB, vilket jag inte ångrar alls! :Dhar fått en macbook, hehe.. så det blir nog lite mer bloggande helt plöts...

Av Juulia Jansson - 15 juli 2012 21:54


Vi har alla studer när vi känner ossfula tjocka dumma värdelösa och obetydliga  När man ibland bara vill försvinna. Och bara sluta tro på sina drömmar... Och ingen, verkligen ingen bryr sig om en. Man funderar på om livet verkligen är...

Av Juulia Jansson - 1 juli 2012 17:29


Har haft en sånn underbart kul helg! spenderades faktiskt med Gry, Josefine, Johanna och Sofie! och så alla söta hundar! helt kär i Johannas hundar :oo huur söta och gosiga som helst!   vi bada, kolla film och hade det vara as kul hela da...

Av Juulia Jansson - 25 juni 2012 16:39


Nu när regnet bara öser ner och verkligen tar död på solen, vad ska man gör då? fast regnet kanske ändå inte tar död på solen? kanske bara ger den kraft att orkar skina så stark som aldrig förr. För liksom, efter regn kommer solsken! fan va s...

Presentation


I know there´s sunshine behind the rain.
And i know there´s good times behind the pain. (L)

Senaste inläggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag ha mer av i bloggen ?!
 Bilder
 texter
 mer om min dag
 mer tänkvärda texter
 annt, kommentera vad !:)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards