PamPam ♔

Alla inlägg under juli 2011

Av Juulia Jansson - 11 juli 2011 20:18

Det var en gång en flicka som satt på sitt golv,  snart dränkt i sina egna tårar.

Flickan visste inte vad hon skulle göra för att slippa tårarna, varje kväll.

Tillslut hitta hon en lösning.

Hur hon kunde få kontrollen på iaf en sak i hennes liv.

Hennes vikt.

Hon slutade äta.

Hon gjorde det av bara ett nda skäl, det var du.

Flickan åt knappt 2 gånger per dag, bara för att orka med skolan.



Flickan, hon var inte speciellt ensam, inte mobbad och inte utfryst.

Det var bara en sak hon var rädd för.

Allas blickar.

Det var som knivar mot hennes kropp.

Hon klarade inte av speciellt många.

Varje blick, sa något nytt.

" äckliga bitch"
" haha, kolla in den tröjan, vafan?"

nästan vad som helts.



Flickan var oxå rädd för en sak.

Att förlora pojken hon älskade.

Hon gjorde allt för att ha honom kvar.

Men, det fanns ett problem till i hennes lilla saga.

Hon var svag, mycket ful, tjock, knäpp och framför allt avundsjuk.



Det var då hon började kolla sig själv i spegel.

Den feta, äckliga, stora magen skulle bort.

Hon åt, men inte mycket.

Flickan försökte komma med ursäkter för att få slippa äta hemma.

Det funkade.

Tills en dag.

Hela henns värld vändes upp och ner.

Hon beslutade sig för att skaffa hjälp, för nu orkade hon inte.

Hon hade fallit till botten, kunde inte komma upp själv.

Det tog flickan nästan ett halvår att göra det.



Idag mår flickan bra.

Hon trivs med sig själv, låter inte någon trycka ner henne till botten med blickarna.

Hon bryr sig inte.

Flickan är piggare än vad hon brukar va.

Tecken på energi, tecken på lycka.

Det är precis vad den lilla flickan är.

Ett litet tecken på att ingen ska låta dig falla ner till botten.

Ingen är värd det, tror inte det.



DU ÄR PERFEKT PRECIS SOM DU ÄR, GLÖM INTE DET.

                              SMILE.

 

Av Juulia Jansson - 9 juli 2011 16:21

en ganska bra dag om du frågar mig!

Köpte ett par shorts från bikbok oxå!

super söta, tycker jag iaf :D


I kumla blir det grill, bad, flum och jag vet inte allt..

hörde att min lilla söta  TH docka kommer! :D

inte vet jag vf jag kallar henne för docka...

kanske för att hon är så fin hela tiden?!

typ, JA!


men nu drar vi till kumla! :)

puss på er folket :*

   haha.. fin bildkvalité oxå..

Linnet från Lindex, 99kr

shorts från BikBok, 49kr!

älskaa mina shorts :D

förlåt för kvalitén, igen.. :(

Av Juulia Jansson - 7 juli 2011 22:51

preeecis!

har sommarjobbat ju, så har inte hunnit blogga, om ni undraa (a)


men ikväll var det en gryymt bra kväll!

var på Lerbäcks teater!

ååh, det blir bara bättre och bättre för varje år!

fast, nu har jag fått en låt på hjärnan...

taaaack!

men här kommer lite bilder ! :)
                               

Av Juulia Jansson - 3 juli 2011 21:57

förlåt förlåt..

ja, jag vet att jag inte har bloggat på ett tag..

men hade fullt upp!

och imorgon ska jag upp mega tidigt, igen..

soommarjobb, jippie...


men nu mååste jag sova folket, :/

puusss !


 



en gamal bild min Agnes gjorde, för ett tag sen :D



checka lillasysters blogg!

OOlivias.bloggplatsen.se

( blev ju veeerkligen  inte tvingad till att skriva det där, nejnej.. )

Presentation


I know there´s sunshine behind the rain.
And i know there´s good times behind the pain. (L)

Senaste inläggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag ha mer av i bloggen ?!
 Bilder
 texter
 mer om min dag
 mer tänkvärda texter
 annt, kommentera vad !:)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards