PamPam ♔

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Juulia Jansson - 23 januari 2012 21:05

Vet inte var jag ska börja!

Jag är helt...jag kan inte sätta ord för det..


 Men Mietek Grocher kom iaf till våran skola idag och hade en förläsning.

Föreläsningen handlade om andra världskriget

han överlevde hela 7 koncentrationsläger, och 2arbetsläger, Warszamvas getto OCH är den ända som överlevde från från en gaskammare.

Han lyckades rymma!

+ att när han rymmde så sköt det en soldat 6skott efter honom, helt sjukt...

Mietek är en helt grym man som berörde mig och säkert många andra!

alla hans berättelser..

fattar inte hur han orkar resa runt och berätta om allt som har hänt..

visst, han började gråta några kommer, men bara fortsätte att berätta!

helt otroligt..


Det var en händelse som han såg själv som jag verkligen inte kan sudda ut...

Han berättade att när han kom till koncentrationslägret skulle man sortera ut vilka som skulle gasas ihjäl och vilka som skulle få komma vidare in i lägret.

Det var en kvinna med ett litet barn där och SS mannen bestämde att kvinnan skulle in i lägret och barnet skulle lämnas över till en annan kvinna som skulle gasas.

Kvinnan ville inte lämna ifrån sig barnet och bad och bad om att få behålla det.

Då tog SS manen barnet ifrån kvinnan, tog tag i de båda benen och drog åt två olika håll.

Helt sjukt vilka hemska saker människor kan göra!!


Ett mirakel att han överlevde och hans hjärta kan inte vara gjort av något mer än rent guld. Hans egna erfarenheter använder han till något gott. Jag beundrar den mannen!
 

Till alla er som tror att han är en lögnare och bidragare kan jag ju säga en sak..

det är en sann historia, det går inte att komma ifrån.

Av Juulia Jansson - 23 januari 2012 17:40

Ni kan inte fatta hur bra jag har haft det idag!

med både skratt och tårar!

fast jag fick lite kramp i rumpan..

men det SÅ värt det!

( om ni vill veta mer, så skriver jag om det ikv!)


hinner inte blogga så mycket mer.

ska faktiskt tillbaka till innebandyn för att kolla hur det är!

det är värt att kämpa för något man verkligen älskar <3


 

Presentation


I know there´s sunshine behind the rain.
And i know there´s good times behind the pain. (L)

Senaste inläggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag ha mer av i bloggen ?!
 Bilder
 texter
 mer om min dag
 mer tänkvärda texter
 annt, kommentera vad !:)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards