PamPam ♔

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Juulia Jansson - 28 februari 2012 18:46

Asså en sak som jag intye förstår mig på..

Varför ska man tracka ner på sina egna vänner?

Får man äns kalla dem vänner om de håller på så?

fattar inte..


Gång efter gång kommer sånna dära kommentarer,

" är du döv eller?"
" skrattar du åt dina egna skämt?!"

och flera flera flera...

Varför?

För att visa att du är bättre?

Eller bara veta att du kan ta bort dina egna bekymmer på någon annan?


Visst, jag tog det som ett skämt dom 5 första gångerna, efter några blickar som himmlar runt..

Men sen då?

Nej, så jävla kul är det faktiskt inte längre.

Man känner sig totalt utnyttjad som vän,

att alltid ge, förska vara glad och komma med posetiva saker.

Men som du sedan ska vända och vrida på så dte tillslut blir något helt annat.


"Tror du du är rolig eller?"
"haha, nääee?"
" ömm, jo du skrattar ju åt dina egna skämt? till o med när ingen annan skrattar?"

Jag ber om ursäkt, så hemskt mycket!

Jag försöker bara få andra att skratta, inte vara rolig på något sätt mot mig själv?

Jag vet vad som gör mig glad, just nu är det inte du.

Vad ska jag göra då? bara sitta där och vara som en docka?

Då någon måste dra i trådar för att få mig att göra något?

Vill du styra mina trådar, så får vi se hur du orkar det, orka vara jag för en dag.

Jag försöker dra i andras trådar, smile trådar.

Det ända jag får tillbaka är av klippta blickar.


det gör så ont, att bli sårad av en vän.

någon som du egentligen bryr dig om, men som du inte vet vad den tycker om dig.

Ena dagen är man älskad och omtyckt, andra dagen är man "döv" och helt dum i huvudet...

nice va?


 




Presentation


I know there´s sunshine behind the rain.
And i know there´s good times behind the pain. (L)

Senaste inläggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag ha mer av i bloggen ?!
 Bilder
 texter
 mer om min dag
 mer tänkvärda texter
 annt, kommentera vad !:)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards